Pages

Sunday, February 14, 2016

Day 5

Berpuasa sendirian di rumah pada hujung minggu adalah cabaran yang besar. Dapur cuma beberapa langkah. Pantri padat terisi dengan jajan. Peti sejuk ada jus, air sejuk.

Pada akhirnya berbuka, timbul keinsafan berkaitan hal penantian. Penantian menyeksakan. Ya. Benar.

Semoga kesabaran melakukan/ menantikan perkara yang baik memberikan ganjaran dan kita mampu menikmatinya sepenuh hati.

Jadi, untuk berbuka, saya goreng semua makanan (setelah hampir seminggu berusaha untuk tidak makan makanan bergoreng). Lekor. Cucur bawang dan ikan bilis. Popcorn. Keropok ikan Lundu (yang sangat wangi dengan lada putih). Ya. Saya menikmati juadah berbuka saya sepenuh hati.

Saya habis membaca buku Tenderwire oleh Claire Kilroy. Cerita yang padat, penuh pengetahuan berkaitan biola, soloist biola, sejarah para pemuzik biola dan para luthier. Aplikasi hukum karma yang subtle, tapi terasa. Saya tulis review di blog utama saya. Silakan menjengah pada 26 feb 2016. Ya. Saya set masa untuk post di blog utama. Ada masa saya rajin menulis dan ada masa langsung tidak mahu lihat muka blog pun. 

Ada 35 hari lagi. Semoga ada kekuatan menunaikannya. 

No comments: